Актуелната концепциска поставеност на воспитанието и образованието на децата и младинците со посебни образовни потреби е регулирана и интегрирана во Законот за основно образование, Законот за средно стручно образование и, глобално, може да се презентира како:
* крајната цел на воспитанието и образованието на децата и младинците со посебни образовни потреби е иста или слична на оние од ,,редовната популација”;
* воспитанието и образованието на децата и младинците со посебни образовни потреби организирано е во посебни установи и училишта, посебни паралелки при редовните училишта, како и во ,,редовните класови”, заедно со неговите врсници;
* задолжителноста на основното воспитание и образование се однесува и на децата и младинците со посебни образовни потреби, освен за оние со умерени и тешки пречки во психичкиот развој за кои, исто така, е организиран воспитно - образовен процес, програмиран и адаптиран на нивните индувидуални можности и потреби;
* наставните планови и програми се адаптирани (модифицари, редуцирани, растоварени), во различна мера, согласно видот и степенот на попреченоста;
* законска и стручна заложба е што помасовно овие ученици да се образуваат во местото на живеење, што значи условите да се доближат до нив, а не тие до условите, во случаи кога тоа е можно;
*децата со посебни образовни потреби ги имаат истите права на образование како и другите, согласно своите интелектуални и други можности, амбиции и интереси.
I. Посебно предучилишно воспитание и образование
Во рамките на предучилишното образование, во рамките на посебните основни училишта и посебните паралелки при редовните училишта, постојат подготвителни одделенија за деца со:
·оштетен вид;оштетен слух;пречки во психичкиот развој;телесен инвалидитет;
хронично болни;аутизам.
II. Посебно основно образование
Во нашата земја постојат посебни основни училишта и посебни паралелки при редовните училишта во кои се едуцираат ученици со:
· оштетен вид;оштетен слух;пречки во психичкиот развој;аутизам;нарушено социјално однесување.
III. Посебно средно стручно образованиеПосебното средно стручно образование се реализира во посебните средни стручни училишта за ученици со:
·оштетен вид;оштетен слух;пречки во психичкиот развој.
ИзворКолку ова се убедливо звучи, но дали тоа во пракса навистина функционира???